Pieniä parannuksia

12.38

Oon tässä kesän aikana laiskistunut ihan mielettömästi ja tavallaan jo odotan sitä, että kello soittaa aamulla kuudelta, jolloin päiviin tulee hieman rytmiä. Jos mun kalenteri näyttää tyhjää, en oikein osaa pakottaa itseäni nousemaan sängystä ennen yhdeksää ja suurin osa vuorokaudesta kuluu löhöilyyn, syömiseen ja päikkäreihin. Elokuun alku on aina mulle sellainen ensimmäinen askel syksyyn ja koitan vähän parantaa näitä kesän aikana hankittuja huonoja tapoja. Niihin kuuluu muun muassa tuo turhanpäiväinen laiskottelu, yltiömäinen herkkujen mässääminen, salitreenin skippaaminen ja epämääräinen unirytmi.
Lomapäivän aamupala
Tässä parin viime viikon aikana olenkin raahannut aivan liikaa laiskistuneen ja muutaman turhan kesäkilon keränneen kroppani salille sekä syönyt muutakin kuin juustolla kuorrutettua leipää ja pastaa. Pakko sanoa, että parin kuukauden tauon jälkeen se ensimmäinen spinningtunti oli ihan mielettömän rankka. Tajusin, että mun kunto on huonontunut aivan liikaa ja asialle on tehtävä jotain. Siis jotain muutakin, kuin katsottava erilaisia treenivideoita YouTubesta. Löysin kuitenkin mun vanhan rakkauden, bodybalancen, uudelleen ja niistä tunneista on ehdottomasti tullut hyvin nopeasti viikon paras juttu. Olen myös koittanut palautella unirytmiä normilukemiin, mikä on onnistunut yllättävän hyvin iltatreenien avulla, sillä kuuman suihkun jälkeen oon ihan valmis nukkumaan vaikka heti.

Mä en ole ikinä ollut mikään masterchef tuolla keittiön puolella, eikä kokkaus ole ikinä ollut mikään mun suurimpia intohimoja. Tykkään simppelistä, nopeasta ja hyvästä ruuasta. Viime viikolla tosiaan testasin kasvisruokavaliota, mikä onnistui paremmin kuin hyvin. Lauantaina tosin oltiin tyttöjen kanssa viihteellä ja sorruin silloin ostamaan yö-/aamupalaksi kinkku-ananaspitsan. Tykkäsin kuitenkin niistä viime viikon kasvisruuista sen verran, että jatkan samalla linjalla myös tällä viikolla. Toissa viikolla puolestaan tein pitkästä aikaa aamupalaksi leivän sijaan mustikka-banaanilettuja, joiden päälle laitoin pari lusikallista mansikkarahkaa sekä leikkasin parit mansikat ja kiivin. Normiaamuna en todellakaan jaksaisi nähdä tätäkään määrää vaivaa aamupalan eteen, mutta pakko sanoa, että oli kivaa vaihtelua!

You Might Also Like

0 Kommenttia

Sisällön tarjoaa Blogger.