50 euron ruoka-haaste

18.42

Sain tänään hieman erilaisen postausidean pankkitiliä tuijotellessa. Löysin nimittäin mun lompakosta kauan säästellyn 50 euron setelin ja päätin, että olisi hauskaa tietää kuinka paljon ruokaa saan sillä rahalla ostettua. Ideana ei ole taikoa pikkurahalla mitään gourmet-ruokaa tai syödä pelkkää riisiä mahdollisimman kauan. Tarkoituksena on ostaa niitä juttuja, mitä mä syön normaalisti ja katsoa kuinka paljon sillä rahalla oikeasti saa. Mun ruokavaliohan koostuu tunnetusti hyvin pitkälti juustolla kuorrutetuista leivistä, makaroonista ja suklaasta. Saatan mä satunnaisesti tehdä jotain oikeetakin ruokaa jos on ihan pakko.

Suurimmaksi osaksi mä teen mun ruokaostokset S-Marketissa vanhasta tottumuksesta, mutta loppukuusta yleensä suuntaan Lidliin ja ostan kaikista halvinta pullaleipää ja pari pussia makaroonia. Tänään kuitenkin aloitin sieltä vakkarikaupasta ja mukaan tarttui tämmöistä:

DSC_1942
Hintaa näille tuli senttiäkään pyöristämättä tasan 10 euroa. Tein eilen itselleni kasviskiusausta ja loppuviikolle on suunnitteilla riisiä ja sweet chili kasviksia. Joo...sanoin, ettei tarkoituksena ole syödä pelkkää riisiä, mutta sitä nyt sattuu olemaan kaapissa. Tästä syystä ei kovin suuria ostoksia tarvinnut tehdä, mutta jotain nyt kuitenkin kaapin täytteeksi.

Mulla on siis tasan 40 euroa jäljellä tähän mun tutkimukseen ja päätin, että jos meinaan tehdä tästä millään muotoa mahdollista, niin ens viikon festaroinnit jätetään pois laskuista. Tosin voi olla, että sen viikonlopun jälkeen suuntaan Lidliin ostamaan juurikin noita aiemmin mainittuja ravitsevia ruoka-aineita, haha!

You Might Also Like

0 Kommenttia

Sisällön tarjoaa Blogger.